آموزشگاه آرایشگری زنانه تهران

معرفی آموزشگاه های آرایشگری زنانه در تهران - آموزشگاه آرایشگری زنانه غرب تهران - آموزشگاه آرایشگری زنانه شرق تهران ادامه »

آموزشگاه آرایشگری زنانه کرج

آموزشگاه های آرایشگری زنانه در کرج - بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در کرج ادامه »

آموزش آرایشگری زنانه تهران

کلاس آموزش آرایشگری زنانه در تهران ادامه »

آموزش آرایشگری زنانه کرج

آموزش آرایشگری زنانه در کرج ( بهترین آموزشگاه آرایشگری در کرج ) ادامه »

آموزش آرایشگری بانوان

معرفی بهترین مراکز آموزش آرایشگری بانوان در تهران با ارئه مدرک معتر از سازمان فنی و حرفه ای کشور ادامه »

 
آموزشگاه آرایشگری زنانه
آموزشگاه آرایشگری زنانه

چگونه از شر موخوره خلاص شویم؟

چگونه از شر موخوره خلاص شویم؟

آموزشگاه آرایشگری زنانه می‌تواند به آموزش مهارت‌های لازم برای مراقبت از پوست سر و موها، درمان مشکلات موخوره و ارائه راهکارهای مناسب برای مراقبت از آنها کمک کند.

در دوره کوتاهی مو زنانه کارآموزان میتوانند روش های استفاده از ماسک موها و روش های موخوره گیری صحیح موها را یاد بگیرند و درمان کنند. با داشتن مهارت‌های لازم برای مراقبت از مو ، افراد می‌توانند از سلامت و زیبایی موهای خود و مشتری لذت ببرند.

برای درمان موخوره ممکن است در وهله اول اقدامات متعددی را انجام دهید تا به جلوگیری از ایجاد موخوره کمک کنید ولی توصیه می کنیم برای حفظ سلامت و استحکام موهای خود از توصیه های زیر پیروی کنید:

موهای خود را کوتاه کنید

نمی توان از ایجاد موخوره split ends اجتناب کرد. به همین دلیل درمان موثر برای موخوره، یک جلسه کوتاه کردن مو است. کوتاه کردن مو به صورت منظم به موهای شما کمک می‌کند تا سریع‌تر و سالم‌تر رشد کنند.

اگر موخوره ها با قیچی از ساقه مو جدا نشوند، شکافته شدن موها به مرور به ساقه مو منتقل میشود و این کار باعث وز شدن موها می شود. توصیه می‌کنیم از روغن‌ها، سرم‌ها، ژل‌ها یا پمادهای بدون سم برای کمک به تغذیه موهایتان استفاده کنید. این کار به کاهش خشکی موها، پوشاندن وزی موها و کنترل موخوره کمک می کند.

تغذیه خوب داشته باشید

مهم ترین توصیه ای که می توانیم به شما بدهیم این است که اگر می خواهید موهایی سالم، درخشان و پرپشت داشته باشید، خوب غذا بخورید. رعایت سبک زندگی سالم با خوردن یک رژیم غذایی متعادل سرشار از میوه ها، سبزیجات و چربی های سالم و فعال بودن با مصرف ویتامین ها امکان پذیر است .پس تغذیه کمک زیادی به بهبود موهایتان خواهد کرد.

توصیه میشود محصولات غنی شده با بیوتین و اسید فولیک را انتخاب کنید. این مواد غذایی سلامت، ضخامت و حجم مو را بهبود می بخشند. بیوتین با متابولیسم لیپیدها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها برای تقویت مو و ناخن ها عمل می کند. علاوه بر موارد ذکر شده هیدراته نگه داشتن بدن خود به اندازه کافی مهم است.

 

در باره شامپوها و حالت دهنده های مصرفی و … تحقیق کنید.

از محصولات مصرفی روی موهای خود تحقیق کرده بعدا استفاده کنید.

استفاده از شامپوها، نرم کننده ها و محصولات حالت دهنده مناسب، و همچنین شستشوی کمتر موهایتان با شامپو، راه های دیگری برای جلوگیری از موخوره هستند. به عنوان مثال، توصیه می شود از شامپوهای غنی شده با مواد شیمیایی خودداری کنید. این شامپوها می توانند بر روی مو، خشن باشند و روغن های طبیعی ضروری مو را از بین ببرند.

چگونه از شر موخوره خلاص شویم؟

بسیاری از محصولات مراقبت از مو مورد استفاده ، مملو از مواد خشک کننده مضر، مواد شیمیایی سمی و سایر ترکیبات مانند پارابن ها و سولفات ها هستند که بیشتر از اینکه مفید باشند برای موهای شما مضر هستند. هنگام خرید، باید به برچسب مواد تشکیل دهنده نگاه کنید و تا جایی که امکان پذیر است از محصولات طبیعی مراقبت از مو استفاده کنید .

موهای خود را حالت داده و مرتب کنید

اگر موهای شما خیلی ضعیف است، می توانید از تکنیک Condition-Shampo-Condition استفاده کنید. به اینصورت که، استفاده از نرم کننده در قسمت های میانی و انتهای ساقه موها قبل از شامپو زدن می تواند به تقویت و حفظ رطوبت موهای شما کمک کند. سپس موها را شسته و شامپو بزنید. دوباره موهای خود را با نرم کننده حالت دهید تا درخشندگی و لطافت بیشتری به موهایتان اضافه شود.

از محصولات طبیعی خانگی استفاده کنید

می توانید از روغن نارگیل، روغن زیتون یا تخم مرغ برای تغذیه عمیق تر کوتیکول های مو استفاده کنید. با این حال میتوانید از یک روش بهتر دیگری مانند روغن موی بادام یا روغن کرچک استفاده کنید.

این روغن ها باعث میشوند تا رشد موهای سالم تر و درخشان تری داشته باشید. بعد از استفاده از این روغن ها، به منظور جلوگیری از خشک شدن موهایتان، حتما آنها را دوبار شامپو بزنید تا همه روغن مورد استفاده شما پاک شده باشند.

رنگ موهایتان را به صورت مکرر تغییر ندهید

اگرچه حفظ رنگ اصلی موهایتان بهتر است، اما ممکن است هر چند وقت یک بار وسوسه شوید که رنگ موهایتان را تغییر دهید. اگر موهای خود را رنگ می کنید یا دکلره می کنید، سعی کنید این کار را کمتر تکرار کنید یا از روش رنگ کردن طبیعی تری مانند بالیاژ یا بیبی لایت بر روی رنگ موهای طبیعی استفاده کنید تا از کمترین رنگ مو استفاده کنید.

با این متدها نیازی به تغییر مکرر رنگ موی خود نخواهید داشت زیرا به مراقبت کمتری نیاز دارند و هزینه کمتری صرف میشود.

اجتناب از حالت دهنده های حرارتی

ایده آل ترین روش برای حالت دادن به موهای شما اجتناب از لوازم حالت دهنده حرارتی مو است، اما این همیشه امکان پذیر نیست. می توانید قبل از سشوار کشیدن، فر کردن یا صاف کردن موهای خود، از یک محافظ حرارتی استفاده کنید. حتی اگر این کار آسیب گرمایی را از بین نبرد، ولی خطر آسیب به موها را کاهش میدهد . سعی کنید قبل از حالت دادن به موهایتان با سشوار و … موهایتان تا حد امکان در هوای آزاد خشک شود.

از بالش های ابریشمی استفاده کنید.

توصیه های دیگر مراقبت مو عبارتند از مراقبت از موها در هنگام خواب و تغییر روبالشی نخی به روبالشی ابریشمی است. ابریشم دارای لغزش بیشتری نسبت به پنبه است که از گره خوردن موهای شما در حین پرتاب و چرخش مو جلوگیری می کند و همچنین در جلوگیری از چین و چروک پوست معجزه می کند.

 

آموزشگاه آرایشگری زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.