آموزشگاه آرایشگری زنانه تهران

معرفی آموزشگاه های آرایشگری زنانه در تهران - آموزشگاه آرایشگری زنانه غرب تهران - آموزشگاه آرایشگری زنانه شرق تهران ادامه »

آموزشگاه آرایشگری زنانه کرج

آموزشگاه های آرایشگری زنانه در کرج - بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در کرج ادامه »

آموزش آرایشگری زنانه تهران

کلاس آموزش آرایشگری زنانه در تهران ادامه »

آموزش آرایشگری زنانه کرج

آموزش آرایشگری زنانه در کرج ( بهترین آموزشگاه آرایشگری در کرج ) ادامه »

آموزش آرایشگری بانوان

معرفی بهترین مراکز آموزش آرایشگری بانوان در تهران با ارئه مدرک معتر از سازمان فنی و حرفه ای کشور ادامه »

 
آموزشگاه آرایشگری زنانه
آموزشگاه آرایشگری زنانه

فواید ویتامین A برای پوست

فواید ویتامین A برای پوست

فواید ویتامین A برای مراقبت پوست

فواید ویتامین A برای پوست بسیار مهم است! مسلما همه از راز مراقبت از پوست برای حفظ سلامت و جوانی آن آگاه هستند. این مراقبت ها، شامل پاکسازی پوست، تقویت پوست ، مرطوب کننده و استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب یا لوسیون است. همچنین، یک روال مراقبت از پوست خوب باید دارای یک رژیم غذایی متعادل شامل تمام مکمل های ضروری بدن باشد. در میان این مکمل‌ها که سلامت پوست شما را افزایش می‌دهند، تعدادی هستند که نمی‌توانید از رژیم غذایی خود حذف کنید. ویتامین A یکی از مواد حیاتی است که از پوست شما محافظت و تغذیه می کند و آن را سالم، محکم و درخشان نگه می دارد.

 

منابع غذایی حاوی ویتامین A

ویتامین A (با نام مستعار بتا کاروتن) یک عنصر فرعی از گروه ویتامین A است و نوعی ویتامین A است که مستقیماً از غذایی که می خورید دریافت می کنید. اگر بتوانید حداقل تعدادی از این منابع غذایی غنی از ویتامین A مانند هویج، کلم بروکلی، کلم پیچ، سیب زمینی شیرین، اسفناج، کدو حلوایی زمستانه، تخم مرغ، زردآلو، پاپریکا، کدو تنبل و غیره را در رژیم غذایی خود بگنجانید. با مصرف ویتامین آ به مروز زمان تغییراتی را در پوست خود مشاهده خواهید کرد و پیری پوست خود را چندین سال عقب خواهید خواهید انداخت، و از مزایای ویتامین A برای پوست بهره مند خواهید شد.

 

مراقبت از پوست با مصرف ویتامین A

چگونه پیری و چین و چروک پوست اتفاق میافتد؟

همانطور که همه ما می دانیم، پیری یک شرایط غیرقابل توقف برای همه انسانهاست. اما شما همیشه می توانید این نگاه را تغییر دهید. ویتامین A یک ویتامین عالی برای جوانتر نگه داشتن ظاهر شماست. رادیکال های آزاد پوست ،کلاژن های پوست را می شکنند و ایجاد خطوط ریز و افتادگی در پوست میشوند و ویتامین A این فرایند را کاهش می دهد. ویتامین A از تولید و رشد سلول ها نیز پشتیبانی می کند و در نتیجه به کاهش چین و چروک و ایجاد پوستی جوان تر و سالم تر کمک می کند.

مراقبت از پوست با مصرف ویتامین A

در این تصویر پوست جوان دارای اسید هیالورونیک متعادل، الاستین های سالم، بافت پیوندی خوب، کلاژن های نرمال و بدون شکستگی است ولی در پوست پیر این شرایط بلعکس است و پوست ، چین و چروک دارد.

 

کاهش چین و چروک صورت با مصرف ویتامین A

همراه با خوردن غذاهای غنی از ویتامین A، می توانید با استفاده از محلول های ترکیبی ویتامین A و با استفاده از رتینول، فواید ارزشمند ویتامین A را تجربه کنید. رتینول به خودی خود کلاژن نوع I را تحریک می کند. تریلاژن فعال باعث تحریک کلاژن نوع III نیز می شود. کلاژن نوع III “کلاژن جوانی” است که همه به آن نیاز دارند زیرا با افزایش سن کاهش می یابد.

 

این مطلب کمک دارویی یا تجویز دارو برای خواننده نیست برای استفاده از ویتامین A  به صورت دارویی باید با پزشک خود مشورت نمایید.

در حین این که ویتامین آ برای بدن مفید عوارضی هم دارد .

 

عوارض استفاده از ویتامین A

با مصرف بیش از حد داروی ویتامین A ، عوارضی مانند : زبر شدن پوست، خشک شدن مو، بزرگ شدن کبد و افزایش سرعت سدیمانتاسیون گلبولهای قرمز(ESR) و افزایش غلظت کلسیم و آلکالین فسفاتاز سرم گزارش شده است .

مقادیر زیاد دارو یا مصرف طولانی آن ممکن است سبب بروز خونریزی لثه، خشکی یا زخم دهان یا ترک خوردگی و خشکی لبها شود .

به دلیل خطر بروز مسمومیت، دارو را نباید بیش از مقدار مصرف توصیه شده توسط پزشک، مصرف کرد.

 

کپی برداری از مطالب سایت بدون لینک مستقیم به منبع، ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

آموزشگاه آرایشگری زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.