آموزشگاه آرایشگری زنانه تهران

معرفی آموزشگاه های آرایشگری زنانه در تهران - آموزشگاه آرایشگری زنانه غرب تهران - آموزشگاه آرایشگری زنانه شرق تهران ادامه »

آموزشگاه آرایشگری زنانه کرج

آموزشگاه های آرایشگری زنانه در کرج - بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در کرج ادامه »

آموزش آرایشگری زنانه تهران

کلاس آموزش آرایشگری زنانه در تهران ادامه »

آموزش آرایشگری زنانه کرج

آموزش آرایشگری زنانه در کرج ( بهترین آموزشگاه آرایشگری در کرج ) ادامه »

آموزش آرایشگری بانوان

معرفی بهترین مراکز آموزش آرایشگری بانوان در تهران با ارئه مدرک معتر از سازمان فنی و حرفه ای کشور ادامه »

 
آموزشگاه آرایشگری زنانه
آموزشگاه آرایشگری زنانه

برای جلوگیری از موخوره از چه روغنی استفاده کنیم

برای جلوگیری از موخوره از چه روغنی استفاده کنیم

موخوره به معنای شکنندگی و ترک خوردن نوک مو است که معمولا به دلیل خشکی مو، تغذیه نامناسب، استفاده از محصولات شیمیایی و دیگر عوامل ممکن است رخ دهد. برای درمان موخوره و تقویت موها، روغن‌های طبیعی زیادی وجود دارند که می‌توانند به موهای آسیب دیده مفید باشند. اما باید توجه داشت که روغن‌ها نمی‌توانند اسیب دیدگی مو را را به طور کامل ترمیم کنند و تنها می‌توانند بهبود قابل توجهی را برای موهای آسیب دیده ایجاد کنند. به برخی از این روغن‌ها می‌توان به شرح زیر اشاره کرد:

 

روغن نارگیل:

روغن نارگیل

این روغن حاوی اسیدهای چرب ضروری، مواد مغذی و آنتی اکسیدانی است. روغن نارگیل خاصیت آبرسانی فوق‌العاده‌ای دارد و برای درمان موخوره و خشکی مو موثر است. در این روش مقداری روغن نارگیل را گرم کنید و به آرامی روی ساقه موهایتان ماساژ دهید. اجازه دهید روغن نارگیل شب تا صبح روی موها بماند تا کاملاً به آن‌ها نفوذ کند. هنگام صبح نیز موها را به خوبی بشویید.

روغن آرگان:

روغن آرگان

این روغن حاوی ویتامین E و فاقد اسیدهای چرب ناسالم است . روغن آرگان موخوره را از بین می برد. اگر سابقه موخوره دارید پس از کوتاه کردن نوک موهای تان پس ازهر بار حمام کمی از این روغن را بخصوص روی ساقه موها استفاده کنید که به تقویت موها و جلوگیری از شکنندگی آنها کمک می‌کند.

 

روغن شاه توت:

روغن شاه توت

این روغن حاوی ویتامین C، آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب است. روغن شاه توت دارای خواص تقویتی و ترمیمی برای موها است و می‌تواند به درمان موخوره کمک کند. همچنین، خواص آنتی‌باکتریال و ضد قارچی آن می‌تواند به کنترل عفونت‌های پوستی کمک کند. این روغن هم به ترمیم موها و جلوگیری از شکنندگی آنها کمک می‌کند.

 

روغن جوجوبا:

روغن جوجوبا

این روغن حاوی اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E است. روغن جوجوبا موهای شما را نرم و خوش حالت می‌کند. همین طور از آسیب دیدگی موها به واسطه سشوار کشیدن و اتوی مو نیز جلوگیری خواهد کرد. این روغن توانایی این را دارد که ترک‌های ایجاد شده و منافذ به وجود آمده بر روی کوتیکول مو را پر کرده و مانع از ایجاد موخوره شود.

 

روغن زیتون:

روغن زیتون

این روغن حاوی مواد مغذی، مواد آنتی اکسیدانی است و  اسیدهای چرب ناسالم در این روغن پیدا نمیشود . این روغن باعث تقویت و ترمیم موها می‌شوند. روغن زیتون یکی از روغن‌های کاربردی برای درمان موخوره، محافظت از موها و تقویت آن‌هاست. این ماسک مو با تامین رطوبت مورد نیاز موها، کمک می‌کند تا خشکی و ریزش آن‌ها کاهش پیدا کند.

 

روغن آووکادو:

روغن آووکادو

روغن آووکادو

این روغن حاوی اسیدهای چرب ضروری، ویتامین E و ویتامین D است . در یک تحقیق، اثرات استفاده از روغن آووکادو بر روی موی زنان با موهای خشک مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان داد که استفاده از روغن آووکادو به مقدار قابل توجهی باعث بهبود وضعیت موها شده است. همچنین، برخی مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از روغن آووکادو به عنوان ماسک مو نیز می‌تواند به ترمیم و تقویت موها و جلوگیری از شکنندگی آنها کمک کند که باعث تقویت موها و جلوگیری از شکنندگی آنها میشود.

روغن نعناع:

روغن نعناع

روغن نعنا که از برگ‌های این گیاه تهیه می‌شود دارای خواص ضد التهابی و ضد قارچی است که به بهبود سلامت پوست سر و موها کمک می‌کند. روغن نعناع دارای خواص مرطوب کننده است که می‌تواند به کاهش خشکی مو و پوست سر کمک کند.

 

روغن هسته انگور:

روغن هسته انگور

این روغن حاوی اسیدهای چرب ضروری، ویتامین E و آنتی اکسیدان‌ها است که به تقویت موها و جلوگیری از شکنندگی آنها کمک می‌کند. روغن هسته انگور برای مو سرشار از ویتامین E است. همچنین این روغن یک آنتی‌اکسیدان قوی است و به تقویت ساختار و بافت مو کمک می‌کند. لینولئیک اسید موجود در روغن هسته انگور باعث درمان وزی مو می شود به همین دلیل استفاده منظم از این روغن سبب براقی و استحکام مو شده و از وزی، موخوره و شکنندگی مو جلوگیری میکند.

 

روغن بادام :

روغن بادام

این روغن حاوی اسیدهای چرب ضروری، ویتامین E و پروتئین‌های ضروری است. روغن بادام به عنوان یکی از موثرترین روغن هایی است که به سلامت و تغذیه موها کمک بزرگی می کند. از جمله خواصی که روغن بادام برای موها دارد میتوان به درمان شکنندگی و آسیب موها، از بین بردن موخوره، جلوگیری از ریزش مو با تقویت فولیکول ها، رشد مو و محافظت از مو در برابر اشعه UV اشاره کرد.

 

روغن خراطین:

روغن خراطین

این روغن حاوی اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E است که به تقویت موها و بهبود سلامت پوست سر کمک می‌کند. از فواید روغن خراطین این است که این روغن دارای مقدار زیادی اسید های چرب ضروری است و دور تا دور موها را تحت پوشش قرار می دهد و در نتیجه تارهای مو بازسازی می شود و موخوره رفع می گردد.

 

روغن جوانه گندم:

روغن جوانه گندم

استفاده از روغن جوانه گندم به واسطه اسیدلینولئیک، ویتامین های B کمپلکس و ویتامین E باعث ترمیم آسیب فیبرها شده و موخوره را درمان می کند. می توانید روغن جوانه گندم را به تنهایی و یا در ترکیب با روغن های دیگر به صورت ماسک به موها بزنید. این روغن فاقد اسید های چرب ناسالم است.

 

همچنین، برای تقویت موها می‌توانید از مواد دیگری مانند عسل، آلوئه ورا، جینسنگ، گیاه آویشن و غیره استفاده کنید.

برای جلوگیری از موخوره از چه روغنی استفاده کنیم

با این حال، قبل از استفاده از هر روش درمانی برای تقویت موها، بهتر است با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا از ایمنی و موثر بودن آن برای شرایط شما اطمینان حاصل کنید.

چگونه از شر موخوره خلاص شویم؟

 

آموزشگاه آرایشگری زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.