آموزشگاه آرایشگری زنانه تهران

معرفی آموزشگاه های آرایشگری زنانه در تهران - آموزشگاه آرایشگری زنانه غرب تهران - آموزشگاه آرایشگری زنانه شرق تهران ادامه »

آموزشگاه آرایشگری زنانه کرج

آموزشگاه های آرایشگری زنانه در کرج - بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در کرج ادامه »

آموزش آرایشگری زنانه تهران

کلاس آموزش آرایشگری زنانه در تهران ادامه »

آموزش آرایشگری زنانه کرج

آموزش آرایشگری زنانه در کرج ( بهترین آموزشگاه آرایشگری در کرج ) ادامه »

آموزش آرایشگری بانوان

معرفی بهترین مراکز آموزش آرایشگری بانوان در تهران با ارئه مدرک معتر از سازمان فنی و حرفه ای کشور ادامه »

 
آموزشگاه آرایشگری زنانه
آموزشگاه آرایشگری زنانه

ارتباط کراتین مو با رشد مو

ارتباط کراتین مو با رشد مو

کراتینه و رشد مو

آیا کراتینه کردن مو باعث رشد مو می شود؟

کراتین نام پروتئینی است که به طور طبیعی در تارهای مو یافت می شود و ساختار مو را تشکیل میدهد. به همین دلیل بسیاری کراتین را به عنوان پروتئینی برای تقویت کردن مو استفاده می کنند.

در آرایشگری زنانه ، آرایشگاه ها از کراتین در درمان های مربوط به کراتین هم استفاده می شود ، که برای صاف کردن و درخشندگی موها ساخته میشوند. اگر موهای فر دارید و یا موهایتان خشک و آسیب دیده به نظر می رسد ، ممکن است وسوسه شوید که برای صاف شدن موها و زیاد کردن درخشنگی موها به درمان کراتینه مو بپردازید. با این حال ، درمان های کراتینه به دلیل مواد تشکیل دهنده و گرمای زیاد لازم برای انجام این روش ، ممکن است در واقع آسیب بیشتری به موها وارد کند. در این میان تخصص کراتینه کار شرط است.

 

عملکرد کراتینه مو

در درمان های مربوط به کراتینه موها ، کراتین ها با فرمالدئید مخلوط می شوند و با یک اتوی مو وارد ساختار مو میشوند و پروتئین را در منافذ میکروسکوپی موها وارد می کنند. کراتینه مو یک درمان نیمه دائمی است که کوتیکول (لایه خارجی) مو را صاف می کند و موها را ابریشمی صاف جلوه میدهد .

 

آیا کراتینه مو مضر است؟

شرکت ها و آرایشگاه هایی که این خدمات را تبلیغ می کنند می گویند شما می توانید با کراتین فولیکول های مو را احیا کنید و این روش درمان را ایمن و بدن آسیب معرفی میکنند. با این حال بعضی کارشناسان هم نسبت به درمان هایی که در آنها فرمالدئید بکار رفته است هشدار میدهند . زیرا فرمالدئید یک ماده شیمیایی خشن و بالقوه خطرناک است که با سرطان ارتباط دارد. علاوه بر این ، استفاده از اتوی موی با دمای بالای ۲۳۰ درجه سانتیگراد به منظور انجام درمان با کراتین می تواند به مو آسیب برساند و ساختار طبیعی کراتین موجود در رشته های مو را از بین ببرد.

به همین دلایل ، درمان های کراتینه می توانند به ریزش مو و کم پشت شدن مو کمک کنند. اگر موهای شما تحت درمان کراتینه بوده است و اگر این درمان به موهای شما آسیب زده است ، بهترین راه حل برای داشتن موهای صاف این است که موهایتان را کوتاه کنید و از درمان های کراتینه مو در اینده خودداری دکنید .

اگر کراتینه مو توسط متخصص کراتینه و صافی مو (متخصص کار بامواد) انجام شود نتیجه برعکس و مثبتی را خواهید دید .

کراتینه برای صاف کردن و احیا موهای سوخته و آسیب دیده ناشی از مواد شیمیایی ، سشوار ، اتوی مو … انجام میشود .

مقاله صرفا برای مطالعه و بالا بردن اطلاعات میباشد.

ارتباط کراتین مو با رشد مو ،صافی موی زنانه ، احیا موهای زنانه

راه های تقویت کردن مو

برای تقویت مو هایتان و تغذیه آنها با استفاده از بدن تان ، حتما یک رژیم غذایی متعادل که حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی و پروتئین های غذایی دریایی هستند را بخورید یا روزانه یک مکمل رشد موی تجویز شده از طرف پزشک استفاده کنید که حاوی برخی از مواد طبیعی است.

از یک شامپوی نرم کننده مو که چربی های مورد نیاز مو را از موهای شما پاک نمیکند استفاده کنید تا تارهای موی شما نرم و مرطوب باشند . استفاده از یک شامپو و نرم کننده بدون ترکیبات سولفات ( SLS و SLES ) میتواند ، به ایجاد محیط ایده آل برای رشد سالم موهای شما کمک کند.

از یک شامپو و نرم کننده حاوی بیوتین ، روی و کراتین استفاده کنید تا موهای شما صاف ، براق و ضخیم به نظر برسند.

 

آیا کراتین موهای شما را ضخیم می کند؟

کراتین یک پروتئین ساختاری مهم مو است و مطمئناً می تواند به ضخامت مو کمک کند. با این حال، بارگزاری کراتین روی مو باید به درستی انجام شود. درمان های کراتینه ممکن است بتواند موها را صاف کنند ، اما در روند کار به آنها آسیب می رساند. دلیل این امر این است که محصولات درمانی کراتین حاوی مواد دیگری به غیر از کراتین مانند (فرمالدئید) است و گرمای زیاد ابزارهای حالت دهنده مورد استفاده می تواند باعث سوختن و شکستن موها شود و باعث ریزش آنها شود.

 

حد استاندارد کراتینه مو

طبق اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) ایالت متحده آمریکا ، فرمالدئید محصولات درمانی حاوی کراتین نباید از مقدار استاندارد و حد مجاز خود  بالاتر  باشد .

با این حال کراتینه در محصولات پرحجم کننده مو استفاده می شود. به عنوان مثال ،کراتین باعث می شود موها کمتر در معرض شکستگی قرار بگیرند. دلیلش هم این است که کراتین به دیواره های ناهموار موهای شخص پیوند می خورد ، کوتیکول را می پوشاند ، آن را صاف می کند و باعث درخشندگی  و قوی شدن موها می شود.

همچنین سرم ها یا اکسیر تغذیه کننده کراتین مو  با پوشاندن ساقه های تارهای مو ، موها را تقویت کرده و موها را ضخیم تر می کند.استفاده از  شامپوها ، نرم کننده ها و محصولات مشابه حاوی کراتین یک راه حل سریع برای ضخیم شدن موها هستند.

آموزشگاه آرایشگری زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.