آموزشگاه آرایشگری زنانه تهران

معرفی آموزشگاه های آرایشگری زنانه در تهران - آموزشگاه آرایشگری زنانه غرب تهران - آموزشگاه آرایشگری زنانه شرق تهران ادامه »

آموزشگاه آرایشگری زنانه کرج

آموزشگاه های آرایشگری زنانه در کرج - بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در کرج ادامه »

آموزش آرایشگری زنانه تهران

کلاس آموزش آرایشگری زنانه در تهران ادامه »

آموزش آرایشگری زنانه کرج

آموزش آرایشگری زنانه در کرج ( بهترین آموزشگاه آرایشگری در کرج ) ادامه »

آموزش آرایشگری بانوان

معرفی بهترین مراکز آموزش آرایشگری بانوان در تهران با ارئه مدرک معتر از سازمان فنی و حرفه ای کشور ادامه »

 
آموزشگاه آرایشگری زنانه

مدارک لازم برای تاسیس اموزشگاه ارایشگری

تاسیس آموزشگاه آرایشگری

مدارک لازم و مراحل تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای

مدارک لازم برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران

در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره ۸ شمیرانات تهران

الف ) شرایط اولیه موسس آموزشگاه  :

۱)     محدوده محل سکونت متقاضی ، در یکی از مناطق شهرداری ۱ ، ۳ ، ۴ ، ۶ و یا ۷ تهران باشد .

۲)     حداقل سن ، ۲۵ سال تمام باشد .

۳)     متقاضی کارمند دولت نباشد .

۴)     حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز متقاضی برای رشته های ( طراحی و دوخت ، مراقبت و زیبایی ، صنایع غذایی و صنایع دستی ) ، دیپلم و برای سایر رشته ها ، فوق دیپلم و بالاتر می باشد .

۵)     داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم ( برای آقایان )

۶)     دارا بودن سابقه کار آموزشی/ فرهنگی به مدت ۲ سال بصورت تمام وقت و یا ۴ سال بصورت پاره وقت

ب ) مرحله تشکیل پرونده :

۱)     دریافت و تکمیل فرم درخواست تأسیس توسط متقاضی و ارائه آن به ریاست مرکز جهت بررسی

۲)     پس از موافقت با درخواست متقاضی ، تکمیل و ارائه فرم التزام نامه و اقرارنامه بهمراه ۲ نسخه طرح توجیهی تایپ شده توسط متقاضی به مرکز

پ ) مرحله تکمیل پرونده :

پس از تأیید طرح توجیهی توسط کمیته مربوطه ، متقاضی بایستی نسبت به ارائه مدارک بشرح ذیل اقدام نماید :

þ     عکس ۴ *۳  پشت نویسی شده با رعایت موازین اسلامی      ( ۳ عدد )

þ     اصل و تصویر مدرک تحصیلی                                              ( ۲ سری )

þ     اصل و تصویر تمام صفحات شناسنامه                                 ( ۲ سری )

þ     اصل و تصویر کارت ملی ( پشت و رو )                                 ( ۲ سری )

þ     اصل و تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم ( برای آقایان )         ( ۲ سری )

þ     ارائه سابقه کار ( طبق فرم مربوطه ) در رعایت بند ۹ ماده ۱۵ ضوابط و دستورالعمل اجرایی آئین نامه نحوه تشکیل و اداره آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد

þ     معرفی متقاضی به مراجع مربوطه جهت دریافت و ارائه :

۱)    گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر و تصویر آن             ۱ سری

۲)    گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و تصویرآن                ۱ سری

 

نکات قابل توجه :

G      با توجه به طولانی بودن زمان وصول جوابیه عدم سوء پیشینه نسبت به جوابیه عدم اعتیاد و نیز کم بودن مدت اعتبار گواهی عدم اعتیاد ، پیشنهاد می گردد متقاضی ابتدا نسبت به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام نماید .

A      جهت دریافت گواهی عدم سوء پیشینه کیفری ، بایستی به مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه گردد .

B    جهت دریافت گواهی عدم اعتیاد ، بایستی حتماً به مراکز درمانی دولتی مراجعه گردد .

ت ) مرحله تأیید صلاحیت فردی و تخصصی :

۱)     پس از ارائه گواهی عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه توسط متقاضی ، نامبرده پس از ارائه مدارک ذیل به متصدی مربوطه ، جهت بررسی صلاحیت فردی به واحد حراست معرفی می گردد . مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده حراستی عبارتند از:

þ     عکس ۴ *۳  پشت نویسی شده با رعایت موازین اسلامی      ( ۳ عدد )

þ     تصویر تمام صفحات شناسنامه

þ      تصویر مدرک تحصیلی

þ     تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم ( برای آقایان )                                                                            

þ     اصل گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر

þ     اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

۲)     پس از وصول تأییدیه صلاحیت فردی متقاضی از واحد حراست ، مدارک نامبرده جهت بررسی صلاحیت فنی و تخصصی به هیأت نظارت استان ارسال خواهد شد .

۳)     پس از تأیید هیأت نظارت استان ، موافقت نامه اصولی با اعتبار ۶ ماهه بنام متقاضی صادر می گردد .

ث ) مرحله معرفی مکان و تجهیزات توسط متقاضی :

۱)     پس از صدور موافقت نامه اصولی ، متقاضی بایستی با دریافت و تکمیل فرم مربوطه ( فرم معرفی مکان ) ، حداکثر تا پایان اعتبار موافقت نامه اصولی نسبت به معرفی مکان واجد شرایط به مرکز اقدام نماید .

۲)      پس از معرفی مکان توسط متقاضی ، بازرس مرکز طی هماهنگی با نامبرده ، نسبت به بازدید از محل ، اقدام می نماید .

۳)     پس از تأیید مکان توسط بازرس مرکز ، در صورت انقضای اعتبار گواهی عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه متقاضی ، نامبرده مجدداً جهت دریافت و ارائه گواهی های مذکور ، به مراجع مربوطه معرفی می گردد .

۴)     پس از ارائه گواهی عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه توسط متقاضی به مرکز ، نامبرده با ارائه مدارک ذیل ، جهت دریافت تاییدیه اماکن ، به اداره اماکن مربوطه معرفی می گردد . ( مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده اماکن ) :

þ     اصل و تصویر تمام صفحات شناسنامه                                    ( ۱ سری )

þ     عکس ۴ *۳  پشت نویسی شده با رعایت موازین اسلامی         ( ۳ عدد )

þ     اصل گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر و تصویر آن                  ( ۱ سری )

þ     اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و تصویر آن                   ( ۱ سری )

þ     تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم ( برای آقایان )        

þ     پوشه مقوایی و گیره

۵)     پس از ارائه جوابیه اداره اماکن به مرکز :

الف) در صورت جوابیه منفی ، متقاضی بایستی در مهلت با قیمانده از ۶ ماه اعتبار موافقت نامه اصولی ، نسبت به معرفی مکان دیگر اقدام نماید .

ب) در صورت جوابیه مثبت ، متقاضی بایستی پس از تکمیل فرم مربوطه ( فرم معرفی تجهیزات آموزشی ) ، نسبت به معرفی تجهیزات متناسب با رشته مهارتی مورد تقاضا جهت فعالیت آموزشی به مرکز اقدام نماید .

۶) پس از معرفی تجهیزات توسط متقاضی ، بازرس مرکز طی هماهنگی با نامبرده ، نسبت به بازدید از تجهیزات ، اقدام می نماید .

ج) مرحله انتخاب نام آموزشگاه :

 پس از تأیید تجهیزات توسط بازرس مرکز ، متقاضی بایستی با تکمیل و ارائه فرم مربوطه ( فرم تأیید نام آموزشگاه ) ، ضمن در نظر داشتن شرایط ذیل ، نسبت  به انتخاب نام آموزشگاه اقدام نماید :

þ        با عنایت به ماده ۵۲  ضوابط و دستورالعمل اجرايي آئین نامه نحوه تشکیل و اداره آموزشگاههای فني و حرفه اي آزاد مصوب ۱۴/۶/۱۳۸۶ و ماده ۲۹ آئين نامه مذكور مصوب ۱۸/۵/۱۳۸۵ نام آموزشگاه :

v        بایستی با رعایت فرهنگ اسلامی و ایرانی انتخاب شده ، دارای ریشه فارسی باشد و در تمام مدت فعالیت آموزشگاه ، حفظ شود .

v        نام انتخابی برای آموزشگاه ، نباید در سطح استان تکراری باشد .

v        حتی الامکان عدد نباشد .

v        حتی الامکان از نام و نام خانوادگي بصورت توأم ، در انتخاب نام آموزشگاه استفاده نشود .

v        از کلمات  شمال ، جنوب ، شرق و یا غرب در ترکیب نام آموزشگاه استفاده نشود .

v       نام انتخابی فاقد پسوند های ( ناز و یا بین المللی ) باشد.

v       استفاده از کلمه عروس در انتخاب نام آموزشگاه مجاز نمی باشد . ( نامه شماره ۲۵۱۵۴/۲۱۰ مورخ ۱۱/۰۶/۱۳۸۶ )

v        با عنایت به بخشنامه شماره ۱۰۳۶۸ مورخ ۳۰/۰۲/۱۳۸۰ ، چنانچه موسسی درخواست تأسیس آموزشگاه در استان دیگری را داشته باشد و نام مورد درخواست برای آموزشگاه جدید ، با نام آموزشگاه شهرستان اولیه ، مشابه باشد ، نام آموزشگاه جدید با پسوند شهرستان اولیه ضروری است .

چ) مرحله معرفی مدیر واجد شرایط:

پس از طی مراحل تأیید نام آموزشگاه ، متقاضی بایستی ضمن در نظر گرفتن شرایط ذیل ، نسبت به معرفی مدیر واجد شرایط جهت صدور ابلاغ مدیریت آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای اقدام نماید :

þ        شرایط متقاضی جهت احراز صلاحیت اشتغال مدیر آموزشگاه :

        فردی که توسط موسس جهت مدیریت آموزشگاه معرفی می گردد ، بایستی حائز شرایط ذیل باشد :

v     کارمند دولت نباشد .

v     دارای سن حداقل ۲۵ سال تمام باشد .

v     دارای گواهینامه مهارت دوره مدیر آموزشگاه باشد .

v     دارای گواهینامه مهارت دوره ICDL درجه ۲  باشد .

v     دارا ی حداقل مدرک تحصیلی فوق دیپلم از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری

þ     مدارک لازم جهت صدور ابلاغ مدیریت :

v     اصل و ۲ نسخه تصویر خوانا از پروانه تأسیس و فرم ش

v     اصل و ۲ نسخه تصویر خوانا از گواهینامه فنی و حرفه ای مدیر آموزشگاه

v     اصل و ۲ نسخه تصویر خوانا از گواهینامه فنی و حرفه ای ICDL  درجه ۲

v     اصل و ۲ نسخه تصویر خوانا از  کارت پایان خدمت یا معافیت دائم ( برای متقاضیان مرد )

v      اصل و ۲ نسخه تصویر خوانا از مدرک تحصیلی متقاضی

v     اصل و ۲ نسخه تصویر خوانا از تمام صفحات شناسنامه

v     اصل و ۲ نسخه تصویر خوانا از پشت و روی کارت ملی

v     چهار  قطعه عکس ۴*۳ سیاه و سفید          

v     اصل قرارداد همکاری آموزشی با آموزشگاه که در دفتر اندیکاتور آموزشگاه ثبت شده باشد (مدت قرارداد با توجه به اعتبار پروانه تاسیس ، می تواند از ۱ تا ۵ سال باشد . )

v     اصل و تصویر خوانا از فیش واریزی

ح) مرحله اعلام برنامه و ساعات کار آموزشگاه :

            پس از تأیید مدیر معرفی شده ، متقاضی بایستی ضمن تکمیل فرم مربوطه ( فرم اعلام برنامه و ساعت کار آموزشگاه ) نسبت به اعلام برنامه کار آموزشگاه اقدام نماید .

نکته :

G  انتخاب روزهای کاری آموزشگاه در هر روزی بجز روزهای جمعه امکان پذیر است .

Aساعات کاری آموزشگاه بایستی در بازه زمانی ۲۱ – ۸  تعیین گردد . 

B تعداد ساعات کار آموزشگاه در هر شیفت ، بایستی بین حداقل ۴ و حداکثر ۶ ساعت باشد .

خ) مرحله صدور پروانه تأسیس :

v      پس از طی کلیه مراحل فوق ، موسس بایستی نسبت به واریز فیش های بانکی اقدام کند و فیش های واریزی را  به متصدی مربوطه تحویل نماید .

v      پس از ارائه فیش های واریزی به مرکز ، پیش نویس پروانه تأسیس صادر و جهت درج امضاء مدیرکل به اداره کل ارسال می گردد .

v      پس از وصول پروانه تأسیس به مرکز ، از طریق متصدی مربوطه با موسس تماسی مبنی بر مراجعه به مرکز جهت دریافت پروانه صادر شده برقرار خواهد شد .

v      پس از دریافت پروانه تأسیس ، موسس / مدیر آموزشگاه می تواند نسبت به دریافت نامه های مربوط به تهیه تابلو ، مهر ، تبلیغات و همچنین دریافت دفاتر ثبت نام کارآموزان ، بازرسی ، حضور و غیاب و ثبت نتایج و نامه های مربوط به هرکدام اقدام نماید .

 

تاسیس آموزشگاه آرایشگری

تاسیس آموزشگاه آرایشگری

 

منبع : http://center8.tehrantvto.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=93&pageid=1035

 

آموزشگاه آرایشگری زنانه

2 دیدگاه درباره مدارک لازم برای تاسیس اموزشگاه ارایشگری

  1. ناشناس گفت:

    هفت صد خان رستم شد که این

  2. آموزش آرایشگری زنانه گفت:

    سلام بله مجوز آموزشگاه گرفتن سخته ولی ما مشتری هایی داریم که بدون مجوز کار میکردند ولی با سختگیری های ما ما برای تبلیغات ، مجبور شدند در عرض ۷ یا ۸ ماه مجوز آموزشگاه گرفتند . الان هم مجوزشون حداقل ۱۰۰ میلیون تومان ارزش دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.