آموزشگاه آرایشگری زنانه تهران

معرفی آموزشگاه های آرایشگری زنانه در تهران - آموزشگاه آرایشگری زنانه غرب تهران - آموزشگاه آرایشگری زنانه شرق تهران ادامه »

آموزشگاه آرایشگری زنانه کرج

آموزشگاه های آرایشگری زنانه در کرج - بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در کرج ادامه »

آموزش آرایشگری زنانه تهران

کلاس آموزش آرایشگری زنانه در تهران ادامه »

آموزش آرایشگری زنانه کرج

آموزش آرایشگری زنانه در کرج ( بهترین آموزشگاه آرایشگری در کرج ) ادامه »

آموزش آرایشگری بانوان

معرفی بهترین مراکز آموزش آرایشگری بانوان در تهران با ارئه مدرک معتر از سازمان فنی و حرفه ای کشور ادامه »

 
آموزشگاه آرایشگری زنانه
آموزشگاه آرایشگری زنانه

توضیح اصطلاحات آرایشگری زنانه

توضیح اصطلاحات آرایشگری زنانه میکاپ گریم مو پوست

‌‌✅ آشنایی با بعضى از اصطلاحات گریم در آرایشگری زنانه

آرایشگری زنانه حرفه های مختلفی دارد (آرایش چهره ،گریم ،میکاپ،خدمات کار بامواد مو ، کوتاهی و ، آرایش دائم  ) میباشد.

کانتورینگ چیست؟

کانتورینگ که به آن آرایش ترمیمی نیز گفته میشود یکی از تکنیک های آرایشگران حرفه ای برای فرم دادن به صورت و رفع عیوب صورت است یا کانتورینگ همان گریم صورت و رفع عیوب صورت به وسیله فون های تیره و روشن هست.

تکنیک استروبینگ ، تکنیک بلوشینگ، تکنیک کانتورینگ

تکنیک استروبینگ ، تکنیک بلوشینگ، تکنیک کانتورینگ

 

تکنیک استروبینگ چیست؟

استروبینگ تکنیک هالیوودی و جدید برای آرایش صورت است که تازه گیها باب شده است در این روش بجای اینکه حجم زیادی از کرم پودرها را روی صورت بزنید و چند لایه کار کنید فقط نقاطی از چهره که میخواهید برجسته و روشن تر باشند رو روشن میکنید در این تکنیک صورت شاداب تر و جوان تر بنظر میرسد.

تکنیک استروبینگ در آرایش صورت

تکنیک استروبینگ در آرایش صورت

 

اندربیس چیست؟

اندربیس رطوبت مناسب به پوست میدهد و پوست را آماده زیرسازی میکند یعنی همان مرطوب کننده های پوست به حساب میاند.

 

لیکوئید آرایش صورت چیست؟

در آرایشگری زنانه دو نوع لیکویید داریم:

لیکوئید برای کاشت ناخن و لیکوئید گریم و میکاپ

به کرم پودرهایی که پوشش دهی بالایی دارند لیکوئید گفته میشود که بعد از پرایمر برای زیر سازی آرایش پوست استفاده میشود.

 

پرایمر صورت چیست؟

پرایمر ها کرم هایی هستند که قبل از زیرساز زده میشود و نقش لیفت و یکدست کردن مواد را دارد و باعث ماندگاری بالای مواد آرایشی رو صورت میشود . پرایمر چشم و صورت جداست.پرایمر مشابه کرم پودر و کانسیلر صورت است .

پرایمر صورت ، پاک کننده آرایش ، ماندگاری آرایش

اثرات پرایمر صورت

هر شرکتی برای محصولات خود یه اسمی میگذارد و با تغییرات جزیی در کاربرد ان اسم محصول را عوض میکند ولی در کل یک خاصیت رو دارند . منظور ما از این بند این است که پرایمر که اکثر شرکت ها برای محصولات ” پاک کننده صورت “خود نام گذاری میکنند شرکت گریماس هم برای محصولان پرایمری خود نام های (کلیزینگ لوشن ، اندر میکاپ بیس و مولتی ریموور ) نام گذاری کرده است .

 

کلیزینگ لوشن ، اندر میکاپ بیس و مولتی ریموور چیست؟

کلیزینگ لوشن و اندر میکاپ بیس ، اکثرا لوسیونی فاقد چربی قابل استفاده برای انواع پوست می باشد که قبل از آرایش برای تمیز کردن پوست زده میشود . این لوسیون PH پوست را تنطیم میکند .کلیزینگ لوشن جز زیر ساز ها به حساب میاد و خاصیت لیفت را دارم . در کل پاک کننده آرایش میباشد .

مولتی ریموور گریماس یک پاک کننده مایع دو فاز و جزئ زیر سازها با بیس سلیکون بدون روغن است. مولتی ریموور مناسب هر نوع پوستی می باشد و برای پاک کردن میکاپ های قوی و ضد آب مانند کاموفلاژ، درماوکس، سافت پوتی و …. بسیار مناسب می باشد. مولتی ریموور  خاصیت لیفت و نگهدارنده دارند .

آموزش آرایشگری زنانه میکاپ گریم مو پوست تهران

 

پن استیک چیست؟

فون های چرب ابریشمی هستند که با اب مخلوط شده اند . فوق العاده نرم و لطیف هستند و قدرت پوشش دهی بالایی دارند و برای فصل زمستان خیلی مناسب ترند. برای پوست های خشگ استفاده میشود .

 

آکوا چيست؟

جنس آکوا خشک هست و باید با آب استفاده شود که برای پوست های خیلی چرب استفاده میشود. فرق پنکیک و اکوا این هست که پنکیک پودر و اکووا حتما با اب استفاده میشود.

 

کاموفلاژ صورت چیست؟

کاموفلاژها فون های رنگی هستند که برای رفع عیوب چهره از آنها استفاده میشود و با فون رنگ پوست ترکیب میشود برای گریم و محو کردن کک و مک ، ماه گرفتگی ، جوش ها ،برش های کنار چشم استفاده میشود .  کاموفلاژها بیشتر از ۱۲ نوع رنگ دارند(سفید، زرد، خاکستری، زیتونی، نخودری، ارغوانی، بژ و … ).

 

کانسیلر چیست؟

کانسیلر برای پوشاندن تیره گی زیر چشم هست اما اگر راه و رسم درست کار کردن با کانسیلر را یاد بگیرید می توانی، از ان برای پوشاندن معایب صورت مثل جای زخم ها استفاده کنید کانسیلر ها تنوع رنگی زیادی دارند وکارایی هرکدام جداست.

کانسیلر در آرایش صورت

کانسیلر بنفش
برای خنثی کردن حالت تورم صورت

کانسیلر زرد
این تن رنگ برای هر پوستی مناسب است این کانسیلر رنگ های تیره رو محو میکنه

کانسیلر نارنجی
برای افراد سبزه این کانسیلر بسیار هست

کانسیلر سبز
این کانسیلر برای خنثی کردن تن قرمز پوست مناسبه اگر دارای لک های قرمز مادر زادی هستید یا می خواهید جوش های خود را بپوشانید از کانسیلر سبز استفاده کنید.

 

 

ریباندینگ مو یا صافی ژاپنی چیست؟

ریباندینگ مو در آرایشگری زنانه نوعی صافی مو است که به صافی ژاپنی هم معروف است . صافی مو با این روش همیشگی است و فقط هنگام رشد ریشه صافی ندارد . ریباندینگ مو برای موهای طبیعی انجام میشود که رنگ نشده باشد.

 

کراتینه مو چیست؟

کراتینه کردن مو در واقع ،احیا کردن و زنده کردن مو ،که در ،اثر استفاده های ،مکرر از مواد شیمیایی املاح خود را از دست میده با انجام کراتین دوباره مو شاداب و زنده میشود.

کراتینه مو ، صافی مو ، اصطلاحات آرایشگری زنانه

کراتینه مو ، صافی مو ، احیا موهای اسیب دیده

 

اولاپلکس تراپی مو چیست؟

اولاپلکس تراپی یک نوع درمان مخصوص موهای بسیار آسیب دیده ناشی از رنگ مو ، دکلره ، ریباندینگ ، اتوی مو و سشوار و …است که در خانه یا آرایشگاه انجام می شود. هدف این درمان ترمیم مو و جلوگیری از آسیب دیدگی مخصوصاً در جلسات رنگ مو می باشد. اولاپلکس معجزه ای در رنگ مو هست اولاپلکس تراپی موها بدون آسیب به روشن ترین پایه برسد و مناسب موهای مشکی و شرابی شده و ضعیف است.

 

آمبره مو در رنگ مو چیست؟

وقتی بخواهیم در درجه روشنی مو‌ها تغییر ایجاد کنیم به اصطلاح می‌گوییم رنگ مو آمبره شده است. در این روش یکی از مراحل کار دکلره کردن مو‌ها و از بین بردن رنگ موی قبلی است تا ریشه اصلی مو مشخص شود. اینکار بهتر است توسط آرایشگران ماهر انجام شود تا مو‌ها خیلی دکلره نشود. در این تکنیک با بلند شدن مو نیاز به تجدید سایه‌ها نیست، چون در ساقه مو رنگ روشن استفاده شده است.

رنگ و مش مو ، تکنیک آمبره مو ، اصطلاحات آرایشگری زنانه

تکنیک آمبره مو

 

سامبره مو در رنگ کردن مو چیست؟

سامبره یعنی انتقال اندک و ملایم رنگ از ریشه مو به سمت نوک موها. تقریبا نوعی آمبره‌ی ملایم است که به آمبره‌ی برعکس نیز معروف است. سامبره تضاد رنگی خیلی کمتری را میان ریشه و نوک مو‌ها ایجاد می‌کند و از طرفی به قدری رنگ دارد که مو‌ها را متفاوت و جذاب نشان دهد.

تکنیک رنگ مو سامبره ، سامبره مو ، اصطلاحات آرایشگری زنانه

تکنیک رنگ مو سامبره

 

بالیاژ در رنگ مو چیست؟

بالیاژ لغتی فرانسوی است و به تکنیکی گفته می شود که در آن آرایشگر آزادانه رنگ را بر موهای شما می گذارد.در این روش نسبت به روش سنتی فویل نتیجه ی ملایم تر و طبیعی تری خواهیم داشت. این تکنیک بسیار پیشرفته است و بین ستارگان هالیوودی بسیار محبوب است. رشد ریشه باعث تغییر شدید در ظاهر نمی شود و نیاز به ترمیم رنگ ریشه کمتر از حالت های دیگر است.

رنگ مو ، تکنیک بالیاژ ، اصطلاحات آرایشگری زنانه

تکنیک بالیاژ مو

 

دکلره مو یا بلیچینگ چیست؟

دکلره مو یا بلیچینگ به روشی گفته می‌شود که طی آن رنگدانه های مو، رنگ طبیعی خود را از دست می برند و به همین دلیل می توان بر روی آن هر رنگی را پیاده کرد. در واقع با دکلره کردن موها، می توان رنگدانه های تارهای مو را از بین برده و هرگونه رنگ روشن یا فانتزی را بر روی موها پیاده نمود.

 

برای شرکت در کلاس های آموزش آرایشگری زنانه تهران با آموزشگاه های آرایشگری معتبر که دارای مجوز رسمی دارند آموزش ببینید . بعضی آموزشگاه ها تعداد کلاس های خیلی کمتری از حد استاندارد و مشخص شده سازمان فنی حرفه ای دارند که توصیه میکنیم در این آموزشگاه ها شرکت نکنید .

آموزشگاه آرایشگری زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.