آموزشگاه آرایشگری زنانه تهران

معرفی آموزشگاه های آرایشگری زنانه در تهران - آموزشگاه آرایشگری زنانه غرب تهران - آموزشگاه آرایشگری زنانه شرق تهران ادامه »

آموزشگاه آرایشگری زنانه کرج

آموزشگاه های آرایشگری زنانه در کرج - بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در کرج ادامه »

آموزش آرایشگری زنانه تهران

کلاس آموزش آرایشگری زنانه در تهران ادامه »

آموزش آرایشگری زنانه کرج

آموزش آرایشگری زنانه در کرج ( بهترین آموزشگاه آرایشگری در کرج ) ادامه »

آموزش آرایشگری بانوان

معرفی بهترین مراکز آموزش آرایشگری بانوان در تهران با ارئه مدرک معتر از سازمان فنی و حرفه ای کشور ادامه »

 
آموزشگاه آرایشگری زنانه
آموزشگاه آرایشگری زنانه

برای مراقبت از پوست و جوانی پوست چه کنیم

برای مراقبت از پوست و جوانی پوست چه کنیم

برای مراقبت از پوست و جوانی پوست چه کنیم

جوان ماندن پوست و جلوگیری از پیری پوست یکی از دغدغه های بانوان میباشد که دیر یا زود برای همه اتفاق خواهد افتاد. با گذشت زمان، پوست همه‌  ما زنان چروک می‌شود و این کاملاً طبیعی است. علاوه بر چین و چروک، پوست به مرور نازک‌تر و خشک‌تر می‌شود ولی با مراقبت میتوان تاثیرات پیری پوست را خیلی زیاد عقب انداخت.

عوامل بسیاری باعث پیری پوست می‌شوند که همه‌ی آنها را نمی‌توانیم کنترل کنیم. پیری، فرآیندی اجتناب ناپذیر است. با گذشت زمان، پوست همه‌ی ما چروک می‌شود و این کاملاً طبیعی است. علاوه بر چین و چروک، پوست به مرور نازک‌تر و خشک‌تر می‌شود

نشانه‌های پیری پوست، در بعضی از افراد زودتر نمایان می‌شود. برای مثال، صورت یک شخص بیست و چند ساله ممکن است چین و چروک داشته باشد. به این گونه پیر شدن غیر طبیعی پوست، پیری زودرس می‌گویند.البته پیری زودرس پوست، هم قابل پیشگیری است و هم درمان می‌شود.

 

پوست در زیبایی بانوان انقدر اهمیت دارد و بانوان به ان اهمیت میدهند که در آرایشگری زنانه ، حرفه ای به نام مراقبت های پوستی برای هنرجو های آموزش داده میشود که در آن پاکسازی و جوانسازی پوست طبق استاندارد های بین المللی به هنرجو ها و علاقمندان به این رشته آموزش داده میشود . بعد از اتمام دوره مدرک معتبر بین المللی فنی حرفه ای مراقبت و پاکسازی پوست این رشته را دریافت خواهید کرد.

۱- از یک پاک‌کننده ملایم استفاده کنید

یک پاک کننده روغنی برای پوست‌های خشک یا یک پاک کننده بدون روغن برای پوست‌های چرب استفاده کنید . اگر پوست شما از نوع حساس میباشد با متخصص پوست مشاوره نمایید. همیشه با آب ولرم یا سرد ، پوست را بشویید. آب گرم و خیلی‌گرم رطوبت طبیعی پوست را از بین می‌برد.

۲- پوست را مرطوب نمایید

مرطوب کردن پوست ، پوست را محافظت کرده و سلامتی آن‌ را بهبود می‌بخشد. حتی اگر پوستی چرب دارید می‌توانید از مرطوب‌کننده سبک و بدون روغن استفاده نمایید. اگر پوستی خشک دارید روزانه چند بار پوست خودتان را مرطوب کنید. بهترین زمان برای زدن مرطوب کننده وقتی است که پوست کمی خیس است.

۳- همیشه از ضدآفتاب استفاده نمایید.

بعضی افراد فکر میکنند که ضد آفتاب فقط برای روز های آفتابی ، یا موقعی که در مقابل آفتاب قرار میگیرند هست در حالی که شما در تمام طول روز به ضدآفتاب نیاز دارید، حتی اگر هوا ابری باشد یا داخل منزل باشید. اشعه خورشید می‌تواند از میان ابرها یا پنجره عبور نماید لذا شما همیشه در معرض این اشعه هستید. از ضدآفتابی استفاده کنید که در برابر هر دو اشعه UVA و UVB پوست را محافظت نماید. فراموش نکنید که لب‌های خود را هم با ضد افتاب  بپوشانید. اگر عرق کردید یا مدت زیادی بیرون بودید، حتماً دوباره از ضدآفتاب استفاده کنید.

۴- آیا از کرم های مختلف میتوان همزمان بر روی پوست استفاده کرد؟

بله ، کرم های تجویز شده یا ژل ها را در ابتدا استفاده نمایید.
ترتیب استعمال صبح‌ها: مرطوب کننده، ضدآفتاب، آرایش
ترتیب استعمال شب‌ها: محصولات ضدپیری، مرطوب‌کننده بدون ضد آفتاب

 

۵- پوست مرده را جدا کنید

لایه‌برداری پوست باعث درخشندگی پوست میشود . خانم ها میتوانند سلول‌های مرده را با ملایمت بوسیله لیف حمام، برس‌های چرخشی یا دانه‌های مصنوعی جدا کنید. اگر پوستی خشک دارید، هفته‌ای یکبار و اگر پوستتان چرب است، یک یا دوبار در هفته این کار را انجام دهید. اگر پوستتان آکنه دارد یا حساس است، حتماً با پزشک مشورت نمایید چون ممکن است لایه‌برداری آن را تشدید کند.

۶- پوست جوان و جدید بسازید

بعضی از محصولات مراقبت پوست موادی دارند که سلول‌های مرده را جدا کرده و لایه پوستی زیری که شفاف و زنده است را نمایان می‌سازند. محصولات ضدآکنه یا ضدپیری معمولاً سالیسیلیک اسید یا رتینوئید دارند. برای این کار شما همچنین می‌توانید از میکرودرم ابریژن یا پیلینگ استفاده نمایید. هر دو این اقدامات توسط پزشک یا خود شما در منزل قابل انجام میباشد.

 

۷٫ افراد با پوست تیره هم مراقب باشند.

اگر شما پوستی تیره دارید، باز هم ممکن است پوست شما نسبت به آفتاب حساس باشد. مراقبت‌های پوستی ساده و مداوم را فراموش نکنید. هیچگاه بدون مرطوب کننده و ضدآفتاب بیرون نروید. حتی اگر تا به حال دچار آفتاب‌سوختگی نشده‌اید، شما نیاز به ضدآفتاب برای جلوگیری از سرطان و ایجاد لکه‌های قهوه‌ای دارید.

 

۸٫ مواد تشکیل‌دهنده مواد غذایی را بشناسید

پوست شما نیز مانند بقیه اعضای بدن به مواد مغذی نیاز دارد. متخصصان پوست میگویند که مواد مغذی می‌توانند از پوست مراقبت کرده و وضعیت آن را بهبود ببخشند. کرم‌هایی که ویتامین C یا E دارند می‌توانند در مقابل مضرات آفتاب از شما محافظت نمایند. ویتامین A و B3 هم می‌تواند آسیب‌دیدگی‌ های فعلی پوست را تا حدودی درمان نماید. اما یادتان باشد که باید ویتامین‌ها را از طریق مواد غذایی نیز دریافت نمایید.

 

۹٫ محصولات طبیعی همیشه بهتر نیستند

هیچ دلیل علمی‌ وجود ندارد که نشان دهد محصولات ارگانیک یا طبیعی برای پوست ایمن‌تر هستند. در برخی موارد، خصوصاً وقتی پوست حساسی دارید، آنها ممکن است پوست را تحریک کنند. مانند سایر محصولات مراقبت پوست، مواد طبیعی مانند شیره گیاهان نیز ممکن است باعث ایجاد جوش یا واکنش آلرژیک شود. حتماً قبل از استفاده آنها را تست نمایید.

 

۱۰٫ با وجود افزایش سن ، چرا هنوز دچار جوش و آکنه هستید؟

هورمون‌ها، محصولات مراقبت مو و استرس ممکن است علل این موضوع باشند. یک متخصص پوست می‌تواند در رفع این مشکل کمک نماید. استفاده از محصولات مراقبت زیبایی که مخصوص رفع آکنه و ضدپیری هستند نیز، مفید خواهد بود.

 

 

آموزشگاه آرایشگری زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.